דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה שיווק שותפים 

מאת    [ 27/03/2018 ]

מילים במאמר: 792   [ נצפה 1726 פעמים ]

בשנים האחרונות עולות ההזדמנויות של עבודה מהבית. יותר ויותר אנשים מחפשים אחר הדרך להשלים הכנסה, לשנות מקצוע או פשוט להקים לעצמם עסק. עבור אלו שיש להם מקצוע והם רוצים לעסוק בו, מתן שירותים במיקור חוץ יכול להיות הפתרון הנכון ביותר. עבור אנשים אשר רוצים לשנות את התחום בו הם עוסקים או שאין להם התמחות ספציפית, ישנן שלל הזדמנויות. חיפוש באינטרנט אחר אותן הזדמנויות יכול להעלות את השאלה – מה זה שיווק שותפים.

שיתוף פעולה בין שני בעלי עסקים לצורך שיווק

כדי לענות על השאלה מה זה בכלל התחום של השותפים, יש לחלק את התחום עצמו לשתי המילים: "שיווק" ו"שותפים". למעשה, מדובר בעסק עצמאי לכל דבר אשר ההתמחות שלו היא שיווק. ומה משווקים? מוצרים ועסקים אחרים. לצורך כך נעשה חיבור בין שני צדדים אשר יוצרים בניהם חוזה (תכף אפרט על כך) מוגבל מאד לתחום השיווק בלבד.

לשני הצדדים ישנו תפקיד. צד אחד יהיה בעל עסק שמוכר מוצר פיזי, מוצר מידע דיגיטלי, שירות ועוד. בצד השני, ישנו עוסק שהתפקיד שלו הוא לשווק את העסק הקיים. בתמורה לכל מכירה שנעשית בפועל הוא יקבל אחוזים אשר נקבעים מראש. בין שני הצדדים אין כל חוזה העסקה, לא התחייבות והמשווק יכול לבחור בכל רגע נתון להפסיק את הפעולות השונות. כמו כן, אין כל מחויבות לעסק זה או אחר ואפשר לשווק שלל מוצרים או לעבור בין שיווק של עסקים שונים.

איך אפשר למצוא עסקים או מוצרים אותם אפשר לשיווק

לצורך ההבנה של מה זה שיווק שותפים יש להבין כי היום ישנן פלטפורמות אשר מסייעות לכל החיבור לעבוד. הבטחתי לפני שתי פסקאות שאסביר מהו החוזה ורגע לפני שתתקבל אצלך ההחלטה אם זהו עסק שמתאים לך או לא, בוודאי יהיה לך חשוב להבין מהי המחויבות שלך וכיצד הפלטפורמות השונות יכולות לסייע לך.

היום קיימות פלטפורמות בעיקר בעסקים דוברי אנגלית, אך לא רק והן מאפשרות לך לבחור מה ברצונך לשווק. הפלטפורמות הללו מאפשרות לך לבצע סינונים שונים, בהם נישת המוצרים שברצונך לקדם, עלויות מוצרים ועוד... לפני קבלת ההחלטה אם לשווק או לא מוצר או שירות, באפשרותך לדעת בדיוק כמה כסף יינתן לך בתמורה לכל מכירה ויהיו כתובות כל המגבלות על המוצר (או הזדמנויות). זה למעשה החוזה, ברגע שבחרת לקדם את המוצר משמעות הדבר היא שהתנאים מקובלים עלייך.

האם כל אחד יכול לעסוק בתחום?

התשובה לכך מורכבת מעט. מצד אחד, כל מי שיכול להתחבר לאינטרנט רשאי להיכנס לרשת השותפים, לשווק מוצרים וזאת כל עוד אין מגבלות שמונעות זאת (למשל, יהיו רשתות ומוצרים אשר מגבילים את גיל המשווקים לגיל 18 ומעלה). מכאן אפשר להבין כי כל אחד יכול לעשות זאת וזה הגיוני כי כל אחד יכול להחליט לפתוח עסק ולנסות להצליח.

כאן בעצם נמצאת המהות של התשובה ולא במקרה השאלה מה זה אפיליאייט מרקטינג נשאלת כל כך הרבה. השאלה שצריכה לעלות היא לאו דווקא אם כל אחד יכול להתחיל לעסוק בתחום אלא אם כל אחד יכול להצליח בו. התשובה לכך היא ככל הנראה "לא". גם אם זה נשמע קל, גם אם יש פרסומים שמציגים נתונים מרהיבים והבטחות שאין צורך לעבוד אלא רק "לקטוף" את הכסף. האמת היא שללא נכונות לעבוד, ללמוד ואפילו להשקיע כספים, סיכויי ההצלחה נמוכים מאד.

הזדמנויות שונות בתחום

ישנן שלל הזדמנויות בתחום של אפיליאייט ואפשר לראות כי הן חולשות על מוצרים דיגיטליים, פיזיים ואפילו נדל"ן. התעמקות בתחום תציג לפנייך עולם עשיר של נישות ומוצרים כאשר לאחר שתתקבל אצלך ההחלטה להתחיל לשווק, כל שיהיה עלייך לעשות הוא להחליט במה להתמקד וכמובן לעשות שיווק בצורה יעילה (זה נושא רחב שחשוב להתייחס אליו בנפרד).

אם כבר הבנת במה מדובר, אך עוד לא החלטת באיזה תחום להתרכז, אין סיבה לדאוג. עלייך לדעת כי ישנן חברות קטנות המציעות שותפות וישנן פלטפורמות ענקיות, כמו אמזון, שמאפשרות גם לך להצטרף לשותפות וליהנות מאחוזי רווחים על כל מכירה. מכאן, עלייך לדעת כי ההזדמנויות קיימות ועתה עלייך להחליט מה הצעד הבא שלך.

לא רק בשפה האנגלית

באופן טבעי ישנם יותר אנשים הדוברים את השפה האנגלית ולכן ישנן הרבה יותר הזדמנויות למשווקים אשר פונים לקהל דובר האנגלית. אבל, החדשות הטובות עבור כל מי שרוצה לדעת יותר על התחום הן שיש קהל והזדמנויות גם בשפה העברית.

אמנם הרשתות המחברות בין שני הצדדים פופולאריות בעיקר באנגלית ולישראל יש עוד לאן להתפתח, אך הדבר קורה כל הזמן (יכול להיות שעד לקריאת הכתבה כבר תהיה רשת ראויה בישראל) וכן ישנן פלטפורמות אשר מאפשרות לשותפים להצטרף אליהן. אפשר למצוא אתרים בתחום הספרים הדיגיטליים, מזון בעלי חיים, קורסים דיגיטליים ועוד, אשר מציעים לשותפים להצטרף ולקבל אחוזים בתמורה למכירות.

לסיכום

כתבה זו נגעה בקצה המזלג בתשובה לשאלה מה זה שיווק שותפים, אך היא מביאה את הרעיון הכללי. אם התחום מעניין אותך, הדרך להתעמק היא להמשיך לקרוא עוד. נכון, ישנם קורסים אשר יקפיצו אותך קדימה, אך אם עוד לא הגעת לשלב שיש לך שאלות מתקדמות על איך להתחיל את העסק ואיך לקדם אותו, כדאי להתחיל מקריאה של חומר חינמי שנמצא בשפע ברשת וגם בקישורים שצורפו לאורך הכתבה.

מיכל אורוביץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב